skip to Main Content

Administratie

Bij ondernemen hoort administratie. Dat is niet anders. Maar wanneer je daar zelf geen kaas van hebt gegeten, of er geen zin in hebt, nemen wij je dat graag uit handen.

Het is natuurlijk niet verplicht om je administratie door een boekhouder of accountant te laten doen. Maar wist je dat een goede boekhouder je vaak meer geld oplevert dat het kost? Daar zijn een paar hele goede redenen voor te noemen.

1. Juiste toepassing van regels

Voor ondernemers bestaan ontzettend veel regels. In veel gevallen zijn dat gunstige regels, zeker wanneer je starter of ZZP-er bent. De Belastingdienst heeft namelijk tal van regelingen die ondernemen aantrekkelijker maken. Als je deze regelingen goed kent, dan kun je daar ontzettend veel voordeel uit halen. En laten wij daar nou precies heel goed in zijn.

2. Je hoeft niet alles zelf te weten

Jaarrekeningen, debiteuren, crediteuren, activa, passiva, voor ons zijn deze termen dagelijkse kost. Als dat voor jou niet zo is, geen probleem. Als je de boekhouding bij ons neerlegt, hoef jij je er geen zorgen over te maken. En ben je toch nieuwsgierig? We leggen het graag zo aan je uit dat je het precies begrijpt.

3. Geen stress over aangiftes

Belastingaangifte doen hoort erbij. Waarschijnlijk vaker dan je lief is. Maar ook dit doen we voor je. Nooit meer stressen of je wel op tijd bent, want wij weten wat we doen én we herinneren je eraan als we nog niet alles van je hebben ontvangen. Zo zijn je zaakjes op orde en voorkom je onnodige boetes.

4. Steeds makkelijker door automatisering

Je kunt je administratie inmiddels vergaand automatiseren. Wij werken met moderne software die het niet alleen voor ons, maar ook voor jou steeds makkelijker en sneller maakt om je administratie bij te werken.

4. Focus op waar jij goed in bent

Dat doen wij ook! Waarschijnlijk kost het ons veel minder tijd om jouw administratie bij te werken dan dat het jou kost. En dat is dubbel goed nieuws! We doen het sneller, weten precies wat er moet gebeuren en jij houdt meer tijd over voor wat je het allerliefst doet.

Van Berkel Accountants is een kantoor waar ik graag kom

“Ik was een aantal jaren een tevreden klant bij een familiebedrijf. Eigenlijk deden we alles zelf, met eens per jaar een adviesgesprek. Maar mijn activiteiten namen toe en daarmee het aantal administratieve bewerkingen. De vragen werd lastiger en de jaarstukken bleken niet meer zo eenvoudig op te stellen. Ik had behoefte aan een steviger kantoor met meer kennis en participatie bij mijn activiteiten. Ook een streng wijzende vinger op zijn tijd kon voor mij geen kwaad. Op advies van een van mijn klanten kwam ik bij Van Berkel Acountants terecht.

Sinds we klant zijn is de administratie van het Seinwezen opnieuw opgezet. Alle ‘bugs’ zijn uit de administraties van voorgaande jaren gehaald en rechtgezet. Vanaf het eerste moment verloopt de samenwerking prima. Ik heb met meerdere mensen te maken en met allemaal loopt het contact goed. Ik heb veel aan de adviezen van Arie van der Wal. Digitalisering speelt tegenwoordig een belangrijke rol in onze administratie. De manier waarop Van Berkel Accountants hier invulling aan geeft werkt. Het is niet ‘mijn ding’ maar ik realiseer me dat het noodzakelijk is. De begeleiding vanuit Van Berkel hierbij is ook erg kundig en accuraat.

Van Berkel Accountants is een kantoor waar ik graag kom. De mensen die er werken zijn prettig in de omgang. Ze onderscheiden zich in mijn ogen van andere accountantskantoren door hun proactieve houding. Ik word geregeld gebeld of gemaild. En dat toont betrokkenheid. Ik weet dat ze er zijn en dat ik altijd met mijn vragen terecht kan.”

Back To Top